divendres, 1 de maig del 2015

Carlos Pujol Vidal

Carles Pujol Vidal, 44 anys.

" Diuen que la vida dóna moltes voltes, que tot és un cercle. He viatjat a molts llocs diferents, he viscut a diferents llocs, viles petites, pobles grans i grans ciutats. Sempre adaptant-me a cada situació de forma versàtil, sempre amb enyorança dels meus orígens, de l'entorn que em va veure créixer i va ser mut testimoni de la meva infantesa, de la meva joventut i del pas vital a la maduresa, moment en la línia de vida on adquirim, suposadament, seny i responsabilitats. Enyorança de les muntanyes on grimpava alegre i despreocupat, dels amics amb els quals vaig compartir projectes, somnis, alegries i decepcions. Enyorança de la gent senzilla i humil d'Oliana. Enyorança de l'olor de la terra després d'un xàfec, en definitiva, enyorança de la meva terra i de la meva gent.

Ara he tancat el cercle. Ja no sóc tan jove ni immadur, ja no puc grimpar tant àgilment per les muntanyes. He adquirit responsabilitats en el meu viatge per la vida i deutes de gratitud amb la meva terra. He tornat al meu lloc d'origen, al lloc on tot va començar i que sempre m'ha acompanyat en els meus pensaments.

Ja no hi ha espai per l'enyorança, ara sóc aquí, a la meva terra, amb la meva gent, al poble que em va veure néixer i créixer, el poble que m'estimo i estimaré fins que m'abandonin les forces i l'alè, Oliana. Per tu, pel mut testimoni de les teves muntanyes, boscos, fonts, camins i serralades, per la teva gent, pels que i són, seran i en memòria dels que i van ser.

He tancat el cercle i em sobren forces per fer un tomb més."




UNES PREGUNTES



 De tots els temes i problemàtiques importants d'Oliana quin és a parer teu el més rellevant?


Hi ha problemes que afecten de forma global a gairebé tothom, la manca de recursos econòmics per fer front a projectes importants és potser el de més rellevància. A nivell més local però, n'hi ha un que em preocupa especialment.

Ja fa anys que molta gent jove marxa del poble, gent preparada, amb estudis, amb oficis, molt sovint sense cap possibilitat de poder treballar ni a Oliana ni a les poblacions properes. La nostra població resident cada cop es fa més gran i s'han de trobar fórmules per incentivar els nostres joves a quedar-se al poble i per això és necessita donar accés a feina, bona educació i bona sanitat. Si aconseguim millorar aquests tres punts potser es podria revertir la situació. Els pobles com Oliana necessiten un bon relleu generacional sinó a mig o a llarg termini estan condemnats a convertir-se en llocs de residència de caps de setmana i vacances o fins i tot a desaparèixer.

  De tots els punts forts d'un municipi com Oliana, quin és a parer teu el més rellevant i que s'hauria de potenciar? (No ens referim al govern municipal sinó als aspectes culturals, associatius, cívics, econòmics o socials.)


Tot va una mica lligat i relacionat, veig però dos camps on crec que hi ha molta feina a fer i grans possibilitats de reeixir: el cultural i associatiu i el turístic.

Hi ha molta gent amb moltíssimes i variades inquietuds culturals, moltes associacions, agrupacions i també molta gent que individualment fan coses interessants i que són capaços d'atraure i mobilitzar a grups de deu, vint-i-cinc o cinquanta persones. Tot això ben organitzat i amb voluntat de potenciar-ho podria donar molta vida al poble i alhora ser un reclam per gent amb gustos i inquietuds similars de fora de la nostra vila. S'ha de potenciar i donar suport a la iniciativa que tota aquesta gent tenen per fer coses. Si ho fem, estic segur que tot l'esforç pot revertir de forma molt positiva en benefici d'Oliana i de tots els olianesos i les olianeses.

Quina creus que pot ser la teva aportació personal i/o professional a la candidatura de FEM OLIANA


Vaig decidir acceptar formar part de FEM OLIANA per dos motius molt clars, el primer és per convenciment democràtic. Trobaria negatiu per Oliana, la segona població en importància de la comarca de l'Alt Urgell que hi hagués una sola llista municipal, sense cap alternativa.

Al llarg dels últims mesos m'he adonat que a Oliana hi ha molta gent disposada a fer coses, persones que tenen bones idees, però els falta iniciativa o molt sovint temps per dur-les a terme, els falta la voluntat i el temps per convèncer altres persones per fer-les.
Hem sentit massa vegades: “Aquest poble està mort, aquí no surt ningú, sempre són els mateixos els que passen al davant de tot, al final es cremaran”

Després veig la quantitat d'associacions i de gent amb bons projectes que hi ha a Oliana i no entenc el perquè aquest poble dóna la sensació a molts dels seus habitants que està mort. Crec que hi ha molta gent amb bones idees , gent que potser només necessiten una empenta d'algú que tingui el que molts no tenen: iniciativa, voluntat i temps.

Jo vull una Oliana dinàmica, alegre i viva, com tothom. Crec que puc ajudar i aportar el meu granet de sorra individualment, però ara tinc l'oportunitat de fer-ho conjuntament amb FEM OLIANA. Tinc la iniciativa, la voluntat, el temps i afegiria també, la il·lusió.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada